Wat willen we bereiken?
Dienstverlening
Doel
Optimaliseren van de publieke dienstverlening aan en communicatie met de inwoners.
Subdoelen
- Inwoners zijn tevreden over de publieke dienstverlening.
- Goede, heldere en tijdige informatievoorziening aan de klant (intern en extern).
- Waarborgen van goed voorbereide verkiezingen.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Dienstverlening
afgerond | ligt op schema | vraagt aandacht |
1. | Via alle kanalen krijgen burger en bedrijven dezelfde informatie, waarbij waar mogelijk steeds meer sturing plaatsvindt naar het digitale kanaal. | |
2. | Het proces rondom informatievoorziening stroomlijnen. | |
3. | Organiseren volgens draaiboek van de Tweede Kamer verkiezingen op 18 maart 2017. |
Toelichting
- In de landelijke monitor doelgerichte digitalisering in 2017 scoort de gemeente Ede in de top 10 van beste presterende gemeente.
- In 2017 is gestart met een aantal projecten waaronder de implementatie zaaksysteem en de ontwikkeling van een nieuwe website waarmee het proces rondom de informatievoorziening verder geoptimaliseerd gaat worden.
- De organisatie van de Tweede Kamer verkiezingen op 15 maart 2017 is succesvol verlopen in Ede. Met een opkomst van 85,1% was deze aanzienlijk hoger dan de 79,6% in 2012.